6 Aralık 2015 Pazar

SAATİ ÖĞRENİYORUZ

Çocuklarda zaman kavramı ile ilgili daha önce okuduğum bir makalede çocukların zaman kavramını algılamaya 4 yaşından itibaren başlandığından bahsediyordu.

Zaman kavramı ile ilgili haftanın günlerini az çok biliyor olsa da,zaman kavramına saat ile başlanması gerektiği düşüncesi ile bu akşamın etkinliğine başladık ana- oğul.

Oğlumla birlikte bir saat hazırlayarak başladık işe. Oğlumun odasında simpson ailesinin figürleri bulunan ama üzerinde sayılar olmayan bir saat vardı.
O saati duvardan indirdik. Yapışkanlı evadan 12 adet daire kestik. Bu daireleri 0,5 lt su şişesi kapaklarını şablon yaparak kestik. Kesme işlemini beraber yaptık, bazıları tam daire olurken bazıları olduğu gibi oldu. Önemli değildi biz birlikte saatimizi yapıyorduk. Şekillere takılmadan, sadece mutlu olmak için, öğrenmek için yapıyorduk.

Sonra bu dairelerin üzerine siyah kalem ile 1 den 12 ye kadar sayıları yazdım. Ve oğlumdan bunları saatin üzerine yapıştırmasını istedim. Bazen düz, bazen eğimli olsa da güzel bir saatimiz oldu.

Artık saati tanıma vakti gelmişti. Küçük, büyük diye tanıtmaya başladım akrep ve yelkovanı, sonra küçüğün akrep, büyüğün yelkovan olduğunu söyledim. Tabi bunların hepsini ritmik olarak, bir şarkı gibi söyledim, sonra oğlumda şarkıma katıldı. Küçük kolun adı akrep, büyüğün yelkovan gibi..

Bir sonraki aşama sorularla akrep ve yelkovan kavramlarını yerleştirmek oldu. “Bana akrebi gösterir misin?” “Bana yelkovanı gösterir misin?” “Hangisi akrep?” “Hangisi yelkovan?” gibi…

Bu aşamada sadece tam saatleri göstererek devam ettik. Birkaç tekrardan sonra, sorular sordum. Ama yelkovanın sürekli 12 yi gösterdiği tam saat dilimlerini öğrenmek yetmedi oğluma. Yelkovanı çevirmeye başlayınca dakikaları da ekledik saatimize. Eğer oğlum istemese sadece tam saati anlatıp bugünü sonlandırmayı planlıyordum. Ama öğrenin hızına göre değişiyor öğrenme süreci.

Bu durumda bir de dakikalara ihtiyacımız olacaktı. Aynı yapışkanlı evadan diğer dairelerden daha küçük kareler kestik yine birlikte ve ben kırmızı kalem ile 5 den 60 a kadar dakikaları yazdım üzerlerine.

Eee vakit dakikaları yapıştırma vaktidir. Oğlumdan, sırası ile dizdiğim dakikaları bir önceki sayıların iç tarafına 1 den başlayarak yapıştırmasını istedim.

İşte saatimiz hazır.
Saatimiz üzerinden sabah kalkış saatimizi, akşam eve geliş saatlerimizi, akşam yemeği ve uyku saatlerimizi gösterdikten sonra bitirdik etkinliğimizi. Daha öğrenmek için çok vaktimiz olacak nasıl olsa..

Gece uyku öncesi masalımızda saat üzerineydi tabi…

Bir varmış bir yokmuş, küçük bir akrep ile büyük bir yelkovan varmış… 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...