10 Aralık 2015 Perşembe

HAFTALIK ETKİNLİK ÇİZELGESİ

İnternetin olması iyi mi kötü mü diye sorguluyor bazen insan. Çocuklarımız için ne yapsak diye bakarken neler görüyoruz neler. Bazen hayıflanıyoruz “tüh biz daha yapmadık bunları” diye, bazen mutlu oluyoruz “aa bizde yapmıştık” diye.

Önemli olan kendimizi ve çocuklarımızı yıpratmadan örneklerden ilham almak bence.

Kendimizi üzmeye başlarsak, çocuklarımızdan çalarız zamanı.

İstediğimizi bu olmadığına göre, hadi boşaltalım kafamızdaki tüm olumsuzlukları ve alalım kalemi kağıdı elimize planlama yapalım. Herkes farklı bir planlama stratejisi belirleyebilir. Kimi günlük, kimi haftalık, kimi aylık. Kimi tüm aktiviteleri yazar, kimi hangi kazanımlardan yola çıkacaksa onu.. Bu tamamen anne  - çocuk ikilisine göre değişir.

Ben haftalık ve kazanımlar üzerinden bir planlama yapmayı tercih ediyorum(şimdilik! Belki ileride değişir fikrim kim bilebilir.)

Bir tablo hazırladım kendime. Yazımın en altında örnek tablo mevcut.
Bu çerçevede neler yapabilirim hangi kazanımlar üzerinde bir etkinlik planlamalıyım ona bakıyorum. Sonra yaptığımız aktivitenin kazanımları ile ilgili kutuları boyuyorum. Bazen aynı şeylerin üstünde daha çok duruyor, bazen yeni yeni kazanımlar elde ediyoruz. Ama en azından önümde bir çizelgem var. Bu beni rahatlatıyor ve kafa karışıklığıma engel oluyor.

Bu listedeki her şeyi yapmadım dahaJ Kaygıya gerek yok. Bu liste; okuduğum, gördüğüm etkinlikler ve kazanımlar baz alınarak hazırlandı. İhtiyaçlar doğrultusunda değişebilir, yaşına uygun olmayanlar çıkartılabilir. İlgilenenlere örnek olsun diye paylaşıyorum. 

Bir uzman görüşü değil sadece anne tavsiyesidirJ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...