30 Kasım 2015 Pazartesi

SORUMLULUKLAR TABLOSU

Oğlum birçok kendi işini kendi yapıyor, yapmaya çalışıyordu. Ama bazen yapmak istiyor bazen yapmak istemiyordu.  Bende sorumluluklarını bilerek büyümesini istediğim için biraz araştırma yaptım.

“Çocuğun sorumluluk alması, duygusal, sosyal, zihinsel ve bedensel gelişimi açısından önemlidir.” “Sorumluluklar aslında yetişkinliğe hazırlıktır.” ifadeleri ile karşılaştığımda galiba doğru yoldayım düşüncesiyle yola çıktım.
 
İşimi kolaylaştırmak ve oğlumu teşvik etmek için bir tablo hazırladım. Sol tarafa üstlenmesini istediğim sorumlulukları, üst tarafa da haftanın günlerini yazdım.

Bazı sorular eşliğinde tablomuza bakalım ne dersiniz?


Hangi Sorumluluklara Yer Verilmeli?
3 - 5 yaş grubu çocuklara kişisel temizlik üzerine vereceğiniz sorumluluklar uygun olacaktır.

Tablo İçeriği Nasıl Olmalı?
Bizim tablomuz, kişisel temizlik üzerine kurulu -yalnız başına yapacak hale gelene kadar benim gözetimimde yapılan- aşağıda sıraladığım sorumlulukları içeren bir tablo.

Pijamalarını çıkarıp, günlük ya da okul kıyafetlerini giyme
Yatağını düzeltme
El yıkama
Tuvalete gitme
Kahvaltı etme (kendinin yapması tabi)
Diş fırçalama
Oyun saati
Oyuncaklarını toplama
Pijamalarını giyme … gibi

Tabloda gördüğünüz gibi sorumluluklarını sadece resim olarak koydum, henüz okuma yazma bilmediğinden ve tabloda karışıklığa neden olmaması için sorumlulukların açıklamasını yazmadım. Ama her resmin anlamını tek tek anlattım. Hatta ilk hafta her gün her resmin anlamını tekrar ettim. Daha sonra öğreniyor zaten.

Kullanmak isterseniz bizim tablomuza buradan ulaşabilirsiniz.

Uygulama
Tablo uygulamasına geçmeden önce tabloyu ve sorumlulukları hakkında oğluma bilgi verdim ve ertesi gün uygulamaya başladık.

Gün içerisinde tamamladığı sorumluluklarının karşısına (√) işaret koydum. (işaret koymak yerine sticker de yapıştırılabilir) Günün sonunda tüm sorumluluklarını yerine getirdi ise günün sonunda (tabloda o günün altına) bir yıldız aldı. Böylece hem yapması gerekenleri fark etti, hem de başarmanın mutluluğunu yaşadı.

Ne Kadar Süre Devam Edilmeli?
Ne kadar sürmeli bu tablo işi sorusunun cevabı ise çocuğunuzla ilgili aslında. Bizim uygulamamızda oğlum ilk haftadan sonra birçok sorumluluğunu kendi kendine yaptığını ispatladı ama biz aynı tablo ile 3 hafta devam edeceğiz. Dilerseniz 4 haftada sürdürebilirsiniz.

Daha sonra?
Bir sonraki aşama; kişisel temizlik ile ilgili sorumluluklarını edindikten sonra evde üzerine düşecek küçük sorumluluklarla ve yeni eğlenceli tablolarla ile devam etmek olacak..

Yeni bir tablo hazırladığımda sizinle yeniden paylaşacağım.

Çocuklarınızla birlikte geçireceğiniz mutlu günlere..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...