18 Kasım 2015 Çarşamba

ÇOCUKLAR İÇİN SUDOKU

Çocuklara yönelik zeka geliştirici oyunların önemi hepimizin malumu. Bunun önemi üstüne söz söylemek, açıklama yapmak sanırım bana düşmez.Ben sadece çocuğuna yeni bir şeyler öğretme çabasında bir anneyim.

Çocuğu iyi gözlemlemek önemli tabi…Ben sudokuyu seven bir anneyim, oğlumda benden etkilendi sanırım. Benimle birlikte sayıları bulmaya çalışıyordu. Yetişkinler için olan 9x9 sudoku tabii ki çocuklar için -hele bahsettiğim çocuk 4 yaşında ise- çok zor. Ama çocuklarımız için evde basit sudokular hazırlayabiliriz. 

Daha önce oğlum için 3 x 3 sudoku hazırlamıştım, baktım yapıyor bu sefer daha özenle 4 x 4 sudoku hazırladım.

Yapımı ise oldukça basit.

2 adet A4 kağıt, renkli boya kalemleri ve PVC kaplama malzemesi yeterli…

İlk önce A4 lerden birine 5 cm x 5 cm kareler çizdim. Böylece 4 x 4 sudoku zeminini oluşturdum.

Daha sonra 4 tane farklı şekli (5 m den daha küçük olacak şekilde) çizdim ve kuru boya ile boyadım. Ben şekil olarak kare, daire, üçgen ve dikdörtgeni seçtim ama burası tamamen sizin hayal gücünüze bağlı. Hayvanlar, meyveler, sebzeler, taşıtlar vs. her şey olabilir.

Daha sonra şekilleri çizdiğim A4 kağıdını kırtasiyeden aldığım PVC kaplama malzemesi ile kapladım. Evimde PVC kaplama makinesi yok ama ütü bunun için yeterli. Bende ütü ile yaptım. Sonrada şekilleri kestim.
NOT: Ben sadece şekilleri PVC kapladım aşınmasınlar diye, isterseniz sudoku zeminini de kaplayabilirsiniz. Ama bu haliyle bizim işimizi gayet iyi görüyor.

Bütün malzemeler hazırsa oynayalım artık….


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...